Malmö Chokladfabrik

I födelsedagspresent fick jag en chokladprovning och idag var det äntligen dags att besöka Malmö Chokladfabrik tillsammans med Farah. Jag har längtat i tre långa månader och blev inte alls besviken. Det var en bra "lärare" och intressant att höra och se hur choklad framställs och hur olika de olika bönorna smakar osv. Det är verkligen något jag rekommenderar, både att ge bort men även att gå på själv. Chokladen var supergod och givetvis köpte vi med oss hem, en smarrig mjölkchoklad. Malmö Chokladfabrik är för övrigt den enda fabrik i Skandinavien som tillverkar egen choklad, ni kanske känner igen märket 1888? Helt klart värt ett besök!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Mer koll idag. Än igår.. Haha men fortfarande snurrigt. Har också beställt böcker idag, dyrt... Men behövs antar jag. Har ni mycket på schemat ? Kram!

2012-09-04 @ 23:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback